ГИА английский язык 2010

Что такое ГИА английский язык 2010 и что это означает?, подробный ответ и значение читайте далее, после краткого описания.

Ниже представлен реферат на тему ГИА английский язык 2010, который так же можно использовать как сочинение.

Данную работу вы можете скачать бесплатно ниже по ссылке, но если вам нужен реферат, сочинение, изложение, доклад, лекция, проект, презентация, эссе, краткое описание, биография, контрольная, самостоятельная, курсовая, экзаменационная или дипломная работа, с вашими конкретными требованиями, вы можете заказать её выполнение у нас в короткие сроки и недорого.

Мы команда учителей и репетиторов со стажем работы более 20 лет. За это время нами проверено и написано более 100 000 разнообразных работ и тестов. Поверьте нам, мы знаем как удивить вашего учителя или приёмную комиссию, с нами вы обречены на получение отличной оценки. Удачи вам в учёбе!

Государственная (итоговая) аттестация 2010 года (в новой форме) по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ обучающихся, освоивших основные общеобразовательные программы

Демонстрационный вариант экзаменационной работы для проведения в 2010 году

государственной (итоговой) аттестации (в новой форме) по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ обучающихся, освоивших

основные общеобразовательные программы основного общего образования

подготовлен Федеральным государственным научным учреждением

«ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ИНСТИТУТ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИЗМЕРЕНИЙ» Демонстрационный вариант экзаменационной работы для проведения в 2010 году государственной (итоговой) аттестации (в новой форме) по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ обучающихся, освоивших основные общеобразовательные программы основного общего образования

Пояснения к демонстрационному варианту экзаменационной работы

При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2010 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов КИМ в 2010 году . Полный перечень элементов содержания, которые могут контролироваться на экзамене 2010 года, приведен в кодификаторе, помещенном на сайте www.fipi.ru.

Назначение демонстрационного варианта заключается в том, чтобы дать возможность любому участнику экзамена и широкой общественности составить представление о структуре будущей экзаменационной работы, числе и форме заданий, а также их уровне сложности. Приведенные критерии оценки выполнения заданий с развернутым ответом, включенные в этот вариант, позволят составить представление о требованиях к полноте и правильности развернутого ответа.

2

Экзаменационная работа для проведения государственной итоговой аттестации выпускников IX классов общеобразовательных учреждений 2010 года (в новой форме) по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Демонстрационный вариант 2010 года

Инструкция по выполнению работы

Экзаменационная работа по английскому языку состоит из двух частей (письменной и устной) и включает 25 заданий.

Сначала выполняется письменная часть. На её выполнение отводится 1,5 часа (90 мин). В этой части работы предлагается выполнить 23 задания, которые даны в следующей последовательности.

В разделе 1 (задания по аудированию) предполагается прослушивание нескольких текстов и выполнение 5 заданий на понимание услышанного. Рекомендуемое время на выполнение данного раздела – 20 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) включает 5 заданий, которые позволят оценить понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий – 20 минут.

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) состоит из 12 заданий. Рекомендуемое время на выполнение раздела – 20 минут.

В разделе 4 (задание по письму) предусмотрено 1 задание, предлагающее написать личное письмо. Черновые пометки делаются непосредственно на листе с заданиями (они не оцениваются), полный вариант письменного ответа заносится в бланк ответов. Рекомендуемое время на выполнение – 30 минут

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны.

Устная часть экзамена состоит из двух заданий: монологическое высказывание по заданной теме и диалог-расспрос (беседа в ситуациях повседневного общения). Время устного ответа 6 минут на одного учащегося.

По окончании выполнения заданий каждого раздела не забывайте переносить свои ответы в Бланк ответов.

Желаем успеха!

3

Во время выполнения теста по аудированию перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. По окончании выполнения всех заданий по аудированию (В1, А1–А4) перенесите свои ответы в бланк ответов.

Раздел 1

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите каждую аудиозапись дважды.

Занесите свои ответы в таблицу.

B1 The speaker talks about

A. a perfect summer holiday.

B. an interesting seaside holiday.

C. a negative holiday experience.

D. a positive holiday experience.

E. the length of holidays.

F. a preferable holiday season.

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение (буква)

Вы услышите беседу Тины и Эндрю, обсуждающих, какой подарок купить на день рождение их подруге Миранде . Определите, какие из приведённых утверждений А1–А4 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.

A1 Miranda eats lots of sweets and cakes.

1) True 2) False 3) Not stated

A2 Miranda prefers reading books to playing computer games.

1) True 2) False 3) Not stated

4

A3 Miranda’s parents are afraid of dogs.

1) True 2) False 3) Not stated

A4 Tina and Andrew decided to give Miranda a dog for her birthday.

1) True

2) False

3) Not stated

По окончании выполнения заданий В1, А1–А4 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ. При переносе ответов в задании В1 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

Раздел 2

Прочитайте информацию для студентов, только что приехавших в летнюю школу. Установите соответствие между заголовками A–F и пронумерованными абзацами текста 1–5. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

В2 A. How to learn about Backpackers? B. For whom are Backpackers?

C. Who stays at Backpackers?

D. What facilities can Backpackers provide?

E. How much is to stay in Backpackers?

F. What is there in a Backpackers room?

1. Backpackers hotels or just Backpackers are extremely popular in Australia. They are the same as Youth Hostels in Britain, but have a different name. The name comes from the word “backpack” – an Australian equivalent for “rucksack”. Backpackers are places where travellers can stay for a night or for a longer time. The name “backpackers” suggests that if people travel on their own with backpacks, they don’t normally care for luxury and services an expensive hotel can provide. So, the place is designed for people to stay cheaply and safely while their travelling round the country or probably taking some educational courses.

2.Though people who stay at Backpackers are not very particular about the range of services and the equipment of the room, Backpackers normally meet all reasonable requirements. Three or four people can normally stay in one room. The room is furnished with beds, clean and fresh linen, bedcovers and towels are provided. Often one can see bunk beds there. This is quite convenient and saves room. There is also a desk, a couple of chairs, a mirror and

5

a wardrobe in the room. Some rooms have en suite showers, but sometimes toilets and showers are provided on a communal basis.

3. These types of hotels appeared in the beginning of the twentieth century, they were used primarily by students as they needed cheap places to stay. Now there are thousands of them all over the world and people of different ages and different statuses enjoy staying there. There are retired people, groups of tourists on their own, families with and without kids and certainly students. They come from different countries and represent different cultures but everyone who likes nature and wants to explore the world is welcome in this friendly and easy-going community.

4. Usually there is a kitchen with the most essential kitchen appliances and equipment such as dishes, a refrigerator, a microwave and a coffee maker. So, visitors can prepare their own food or eat in a cafe. Backpackers’ cafes can offer simple but tasty dishes for very reasonable price. There is usually a TV in the hall, books and newspapers the visitors can borrow and the Internet facilities. There is also a laundry room with several washing machines, where one can get their clothes washed very cheaply.

5. Information about Backpackers is available in tourist agencies and International centers, in all kinds of tourists booklets and guides, and certainly in the Internet. As prices and facilities in different Backpackers may vary, it’s usually a good idea to call beforehand and ask about the things which are important for you. In high season the prior contact is very advisable. Backpackers can simply be full as they are getting more and more popular with people of different ages and nationalities.

1

2

3

4

5

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений A5–A8 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).

Once upon a time there was an old man who dearly loved his only son. His son enjoyed riding horses and swimming in the swift waters of mountain rivers, but most of all he liked hunting. The old man was proud that his son was full of courage but he was afraid of his passion for hunting. Once in a dream he saw that his son would be killed by a huge lion. The poor father was afraid that this dream would come true and decided to save his only son. The man built a nice big house for his son and set in a high place where he could keep his eye on him. The father didn’t allow the young man to leave the house. In order to please and entertain his son, the old man put paintings of every kind of animal in one of the rooms. There was a buffalo, a wolf, an elephant, a rhino and a deer in

6

the pictures. Among them there was a lion. But looking at all the animals did not distract the young man from his boredom.

Раздел 3

One day, he approached the painting and spoke angrily to the lion in it: Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными “You damned beast, it’s because of you and my father’s lying dream that I am буквами в конце строк, обозначенных номерами B3–B9 так, чтобы они kept here in this prison. I can’t do what I want. I can neither climb the mountains грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните nor hunt in the forest. It’s your fault. What can I do to you?” And as he said пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует this, he struck his fist against the wall to blind the lion. But a small sharp piece отдельному заданию B3–B9.

of wood got under his fingernail and the young man could not get it out. The old

I remember my first day of school in detail. It was a nice bright September morning when my mum _______________ me to a large school ground. There were lots of kids and parents there. At first I felt uneasy as I _____________ any

of them. I wanted to go inside but the doors

______________. “Look around”, my mum said. “There are so many ______________ here. I’m sure you will make friends with them very soon”. Almost every child had a bouquet of flowers and I felt very proud because my bouquet was the ___________. Some men and women in the centre of the playground were telling us about their school years.

“Look at that woman, mum”, I whispered “She ________________ to the Head of the school now. I’m sure that I __________________ her. Her face looks very familiar”. Later I found out that she was a TV presenter for an educational programme for young children and a graduate of our school.

BRING

NOT KNOW

СLOSE

CHILD

GOOD

SPEAK

ALREADY SEE

B3

B4

B5

B6

B7

B8

B9

man called for a doctor but the doctor wasn’t able to help his son. The finger became red and hurt unbearably, it increased to an enormous size. Soon the young man died of the fierce fever. The lion, even though it was only a painted one, had indeed killed the young man, just as his father had foreseen.

The old man’s son was against killing animals.

1) True 2) False 3) Not stated

The son liked staying inside the house.

1) True 2) False 3) Not stated

A7 The old man decorated the house with the most expensive pictures.

1) True 2) False 3) Not stated

A8 The old man failed to save his son.

1) True

2) False

3) Not stated

По окончании выполнения заданий В2, А5–А8 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! При переносе ответов в задании В2 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

7 8

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными Раздел 5

буквами в конце строк, обозначенных номерами B10–B14 так, чтобы Вы получите карточку, на которой представлены два задания для устного они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. ответа: С2 – тематическое монологическое высказывание, С3 – диалог– Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск расспрос. Окончание выполнение каждого задания определяет соответствует отдельному заданию B10–B14. экзаменатор. Во время проведения этой части экзамена идёт постоянная

Kim had always been the brightest student in her class and had never worried before her exams.

But the week before the finals she felt _______________ and uneasy.

_______________for her, the first exam she was taking was Physics – the subject she didn’t feel very good at. Some students in her class thought that it was a very important subject but she didn’t see any ___________________use in it.

Since her ________________, reading was Kim’s hobby. Kim preferred literature to other subjects and wanted to become a _________________ or a journalist, not a scientist. And journalists don’t need Physics, do they?

NERVE

UNFORTUNATE

PRACTICE

CHILD

WRITE

B10

B11

С2

Student Card

Тask 1

Give a 1.5–2 minute talk about the place where you live.

Remember to say:

- what kind of a place it is (a city/town/village) and what it looks like - what it is famous for

- what you would show your guests in your city (town/village), and why You have to talk for 1.5–2 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then she/he will ask you some questions.

B12

B13

B14

аудиозапись вашего ответа.

Задания для экзаменуемого

По окончании выполнения заданий В3–В14 НЕ ЗАБУДЬТЕ

С3

Student Card

Task 2 (2–3 min)

You are staying at a hotel with your relative. The relative has a cold and needs to see a doctor. Talk to the hotel receptionist and find out where you can find a doctor and make an appointment if possible. Ask the receptionist about

- if there’s a doctor close to the hotel

- the doctor’s working hours

- how much you should pay for the visit

You start the conversation. The examiner will play the part of the hotel receptionist.

Remember to:

- be active and polite

- ask the questions and find out all the information you need - decide when you and your relative are going to visit a doctor.

ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! При переносе ответов в заданиях В3–В14 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

Раздел 4

Для ответа на задание С1 используйте бланк ответов №2.

При выполнении задания С1 особое внимание обратите на то, что ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным в бланке ответов №2. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом.

При заполнении бланка ответов №2 вы указываете сначала номер задания С1, а потом пишите свой ответ.

С1 You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English–speaking pen friend Ben.

…I’ve found that almost everyone in my class does sports. I’ve never done any sport at all and now I feel that it’s time to start.

What sports are most popular with your friends? What sports do people in your country do in winter? What do you do in PE classes at school?...

Write him a letter and answer his 3 questions.

Write 80 – 100 words. Remember the rules of letter writing.

9

10

Приложение 1 Тексты для аудирования

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. По окончании выполнения всех заданий по аудированию (В1, А1–А4) перенесите свои ответы в бланк ответов.

Задание B1

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите каждую аудиозапись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

Now we are ready to start

Speaker 1.

Generally summer is better time for holiday than winter. Summer holidays for school students are the longest, but, nevertheless, I believe that winter holidays are the best. They are intense and exciting… and you can do winter sports like skiing and skating. New Year and Christmas add a lot to the holiday atmosphere. Not only schoolchildren, but most adults enjoy being out of work and classes and it’s fantastic time when families can get together and it’s real fun.

Speaker 2.

In my opinion we have too long of a holiday time during our school year. Winter holidays are usually OK, they are quite intense due to the season holidays we have at that time (I mean Christmas and New Year). And people normally have a lot to do during these holidays – they visit families and friends, exchange gifts and have fun together. But in summer or autumn I don’t know what to do when I don’t have to go to school. I feel bored and watch TV too much, which makes me feel tired and even depressed. Probably if I had a hobby I would enjoy holidays much more.

Speaker 3.

Yes, holidays are certainly the best time in our life, but my last holiday was a nightmare. The trip, I had been looking forward to, turned into a disaster from the very beginning. I was fighting problems every single day of my two-week holiday. I was late for the flight and had to wait for the next one. Then my luggage was lost, which was more than unpleasant as it was winter time. Then I got ill and had to stay in my hotel room while others were celebrating the New Year and setting off fireworks right in front of my window.

11

Speaker 4.

If someone asked me about my idea of a good holiday, I’d tell them about our camping trip last summer. We escaped from the city for a week and were living in tents on the river bank. Being a city dweller, I’d never thought that stars could be so large and mysterious in the dark sky. But the best thing was long conversations and playing the guitar near the fire. We were talking about friendship, love and our hopes and dreams. I’m absolutely sure that no luxurious resort or expensive hotel at the seaside could ever compare with our holiday on the river.

Speaker 5.

Like lots of school students every year I look forward to summer holidays. However, when the holiday time comes, I feel a bit disappointed as there’s nothing very exciting for me to do. I hope that one day I could go to a far-away exotic country for my holiday. No, I don’t want to go there as an idle tourist and spend hours on the beach! I would like to take part in some important and exciting activity there, say, archeological digging or wild life watching or new lands exploration. I think the ideal holiday means that you can see and learn something new and do something useful.

You have 30 seconds to complete the task. (Pause 30 seconds)

Listen to the text again and check your answers. (Repeat)

This is the end of the tasks B1.

Задания А1–А4

Вы услышите беседу Тины и Эндрю, обсуждающих, какой подарок купить на день рождение их подруге Миранде. Определите, какие из приведённых утверждений A1–A4 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2- False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3- Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданиями.

Now we are ready to start.

Tina:

There’re only two days left before Miranda’s birthday but we haven’t decided on anything about the present yet. I’m absolutely blank. I don’t have any ideas, do you?

Andrew:

I don’t either. It’s difficult to choose a present for a girl. We can probably give her a large birthday cake. All girls like cakes and sweets. How do you feel about it?

Tina:

Don’t be silly. She’s on a diet and is trying to cut off on sweet things. She wants to lose weight and doesn’t eat sweets, biscuits and cakes at all. She’ll

12

never appreciate this kind of a present.

Andrew:

OK, a book can make a good present.

Tina:

No, it’s boring. And we don’t know what reading she enjoys.

Andrew:

But I know. She likes historical novels and she likes adventure books very much. She reads them a lot and I’ve seen lots of books in her room. She says that books are better than computer games or films. It sounds strange to me, but she really said that.

Tina:

Anyway. Even if she enjoys reading, a book will not do. I want to give her something really original, a surprise she’ll remember for years.

Andrew:

Then I know what we can do. Miranda has always wanted to have a dog, but her parents have always been against it. They probably think that it’s very difficult to keep a dog in a flat or they may be afraid of dogs.

Tina:

That’s right. She told me that she’d asked them to buy her a puppy, but they refused. They didn’t explain why. But why did you mention that? Do you mean that we can give Miranda a puppy?

Andrew:

Exactly. It will be a great surprise, it will be very original, and she’ll never forget it.

Tina:

But her parents? Do you think they’ll change their mind?

Andrew:

I don’t know. But as far as this is a present, they’ll have to accept it.

Tina:

No, I don’t think that we can do it. Keeping a dog is a great responsibility. We can’t just bring it in Miranda’s flat. We need to discuss it with her and her parents first. Let’s leave it for the future and find some less exotic present for this birthday.

You have 30 seconds to complete the task. (Pause 30 seconds)

Now you will hear the text again. (Repeat)

This is the end of the task. You have 20 seconds to check your answers.

This is the end of the Listening Test.

13 14

Приложение 2 Приложение 3 Карточка экзаменатора-собеседника Ответы

С2 INTERLOCUTOR CARD

Номер задания

Ответ

В1

FECDA

А1

2) False

А2

1) True

А3

3) Not stated

А4

2) False

В2

ВFСDA

А5

2) False

А6

2)False

А7

3)Not stated

А8

1) True

В3

brought

В4

didn’tknow<или>didnotknow

В5

wereclosed

В6

children

В7

best

В8

isspeaking

В9

havealreadyseen

В10

nervous

В11

unfortunately

В12

practical

B13

childhood

B14

writer

Warm up

1) What’s your favourite holiday? Why do you like it? Task 1 (2.5 - 3 min)

Let the student talk for 1.5-2 minutes.

Ask only those questions which the student has not covered while giving a talk.

• What kind of place is your city/town/village? What does it look like?

• What is it famous for?

• What would you show your guests in your city/town/village? All these ideas must be covered.

Finally, you must ask each student the following question:

Would you prefer to live in the country or in a big city? Why/why not?

SKILLS TO BE TESTED

The student is expected to demonstrate her/his ability to:

- speak at length elaborating on the topic

- produce coherent utterances

- give reasons

- use accurate grammar structures and a good range of vocabulary appropriate to the context and function.

С3 INTERLOCUTOR CARD

Task 2 (2–3 minutes)

You are a hotel receptionist*. Start the conversation: “Hello! Can I help you?”

You’ve got the following information about the health care services available for the guests of the hotel:

Health care services

Reception hours

Location

Price

Local hospital, a doctor

Daily

8 am – 2.00 pm (all the time for today is booked, but tomorrow is still open)

10 minute walk from the hotel

For the hotel guests

the first visit is free, then the doctor informs about the pricelist for further treatment if necessary

*The receptionist can make appointments for the hotel guests.

To finish the conversation say, “Well, the doctor will be waiting for relative (for Mr/Ms…) at …. I hope he/she gets better soon. Bye, I was happy to be of some help.”

15 16

Приложение 4

Критерии оценивания выполнения задания С1 (Максимум 8 баллов)

Решение коммуникативной задачи (содержание)

Организация текста

Баллы

К1

К2

Задание выполнено полностью : все аспекты, указанные в задании, раскрыты; правильно выбрано стилевое оформление речи с учётом цели высказывания и

адресата

Текст логично выстроен, использованы специальные языковые средства для передачи логической связи; текст правильно структурирован; оформление текста соответствует нормам письменного этикета, принятого в стране изучаемого языка

2

Задание выполнено частично : некоторые аспекты, указанные в задании, не раскрыты; имеются нарушения стилевого оформления речи

Текст не всегда логично выстроен, имеются ошибки в использовании средств логической связи, их выбор ограничен; допущены ошибки в структурировании текста; имеются нарушения в оформлении письма

1

Задание не выполнено : не раскрыты аспекты, указанные в задании

В тексте отсутствует логика; письмо не оформлено

0

Лексико-грамматическое оформление письменного высказывания

Орфография и пунктуация

Баллы

К3

К4

Использована разнообразная лексика и различные грамматические структуры (простые и сложные) в соответствии с поставленной коммуникативной задачей. Лексико-грамматические ошибки практически отсутствуют.

3

17

Использована лексика и грамматические структуры (простые и сложные), соответствующие поставленной коммуникативной задаче. Встречаются отдельные ошибки в употреблении слов, грамматических структур, которые не затрудняют понимание текста. Простые предложения грамматически правильны.

2

Использована ограниченное количество лексических единиц и простые грамматические структуры, в целом соответствующие поставленной коммуникативной задаче. Допущено значительное количество языковых ошибок. Некоторые ошибки могут затруднять понимание текста.

Допущены отдельные орфографические и пунктуационные ошибки, которые не препятствуют пониманию текста

1

Использованное крайне ограниченное количество лексических единиц и многочисленные грамматические ошибки не позволяют выполнить поставленную коммуникативную задачу

Допущены многочисленные

орфографические

ошибки и не соблюдены правила пунктуации, что затрудняет понимание текста

0

*1. Задание С1 (личное письмо) оценивается по критериям К1–К4 (максимальное количество баллов – 8).

Критерий «Орфография и пунктуация» (К4) оценивается по шкале 0–1 балл.

2. При получении учащимся 0 баллов по критерию «Содержание» задание С1 оценивается в 0 баллов.

3. Если объём письма менее 70 слов, то задание оценивается в 0 баллов. Если объём более 110 слов, то проверке подлежат только 100 слов с соответствующей оценкой по решению коммуникативной задачи.

18

Критерии оценивания выполнения заданий С2–С3 (Максимум 12 баллов)

Решение коммуникативной задачи (содержание)

Взаимодействие с собеседником

Баллы

К5 (С2) | K5 (C3)

К6 (C2) | K6 (C3)

Задание полностью выполнено: цель общения достигнута, тема раскрыта в заданном объёме (все перечисленные в задании аспекты были раскрыты в высказывании). Социокультурные знания использованы в соответствии с ситуацией общения

2

Задание выполнено частично: цель общения достигнута, но тема раскрыта не в полном объёме.

Социокультурные знания в основном использованы в соответствии с ситуацией общения

Учащийся демонстрирует хорошие навыки и умения речевого взаимодействия с партнером:

умеет начать, поддержать и закончить беседу; соблюдает очерёдность при обмене репликами

1

Задание не выполнено: цель общения не достигнута

Учащийся демонстрирует плохо сформированные навыки и умения речевого взаимодействия с партнером: имеет большие проблемы в понимании собеседника; не умеет поддержать беседу; затрудняется запрашивать информацию; не соблюдает очерёдность реплик

0

19

Лексико-грамматическое оформление речи

Произносительная сторона речи

Баллы

К7 (С2) | K7 (C3)

К8 (C2) | K8(C3)

Используемый лексикограмматический материал соответствует поставленной коммуникативной задаче. Учащийся демонстрирует большой словарный запас и владение разнообразными грамматическими структурами. Допущены отдельные ошибки, которые не затрудняют понимание

2

Используемый лексико-

грамматический материал в целом соответствует поставленной коммуникативной задаче. Но учащийся делает многочисленные языковые ошибки или допускает языковые ошибки, затрудняющие понимание

Речь понятна : не допускаются фонематические ошибки; практически все звуки в потоке речи

произносятся правильно; соблюдается правильный интонационный рисунок

1

Используемый лексико-

грамматический материал не позволяет выполнить

поставленную коммуни-

кативную задачу

Речь плохо воспринимается на слух из-за большого количества фонематических ошибок и неправильного произнесения многих звуков

0

Задание С2 (тематическое монологическое высказывание) оценивается по критериям К5–К8 (максимальное количество баллов — 6). Задание С3 (диалог-расспрос) оценивается по критериям К5–К8 (максимальное количество баллов — 6).

20

Похожие материалы

ГИА информатика 2010 спецификация
по ИНФОРМАТИКЕ И ИКТ обучающихся, освоивших основные общеобразовательные программы Спецификация
ЕГЭ Русский язык 11 класс 2011
(2011 - 1 22) Единый государственный экзамен по РУССКОМУ ЯЗЫКУ Демонстрационный вариант контрольных
ГИА английский язык 2009 спецификация
Государственная (итоговая) аттестация выпускников IX классов общеобразовательных учреждений 2009 г.
ГИА английский язык 2011
Английский язык. 9 класс Проект Государственная (итоговая) аттестация 2011 года (в новой форме) по
ЕГЭ по МАТЕМАТИКЕ 2012 PDF
Единый государственный экзамен по МАТЕМАТИКЕ Демонстрационный вариант ЕГЭ 2012 г. МАТЕМАТИКА, 11