ГИА английский язык 2009

Что такое ГИА английский язык 2009 и что это означает?, подробный ответ и значение читайте далее, после краткого описания.

Ниже представлен реферат на тему ГИА английский язык 2009, который так же можно использовать как сочинение.

Данную работу вы можете скачать бесплатно ниже по ссылке, но если вам нужен реферат, сочинение, изложение, доклад, лекция, проект, презентация, эссе, краткое описание, биография, контрольная, самостоятельная, курсовая, экзаменационная или дипломная работа, с вашими конкретными требованиями, вы можете заказать её выполнение у нас в короткие сроки и недорого.

Мы команда учителей и репетиторов со стажем работы более 20 лет. За это время нами проверено и написано более 100 000 разнообразных работ и тестов. Поверьте нам, мы знаем как удивить вашего учителя или приёмную комиссию, с нами вы обречены на получение отличной оценки. Удачи вам в учёбе!

Государственная (итоговая) аттестация выпускников IX классов общеобразовательных учреждений 2009 г.

(в новой форме) по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Демонстрационный вариант экзаменационной работы подготовлен Федеральным государственным научным учреждением

«ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ИНСТИТУТ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИЗМЕРЕНИЙ»

Экзаменационная работа для проведения

государственной итоговой аттестации выпускников IX классов общеобразовательных учреждений 2009 года

(в новой форме)

по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Демонстрационный вариант 2009 года

Пояснения к демонстрационному варианту экзаменационной работы

При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов КИМ в 2009 году . Полный перечень элементов содержания, которые могут контролироваться на экзамене 2009 года, приведен в кодификаторе, помещенном на сайте www.fipi.ru .

Назначение демонстрационного варианта заключается в том, чтобы дать возможность любому участнику экзамена и широкой общественности составить представление о структуре будущей экзаменационной работы, числе и форме заданий, а также их уровне сложности. Приведенные критерии оценки выполнения заданий с развернутым ответом, включенные в этот вариант, позволят составить представление о требованиях к полноте и правильности развернутого ответа.

Экзаменационная работа для проведения государственной итоговой аттестации выпускников IX классов общеобразовательных учреждений

2009 года

(в новой форме)

по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Инструкция по выполнению работы

Экзаменационная работа по английскому языку состоит из двух частей (письменной и устной) и включает 25 заданий.

Сначала выполняется письменная часть. На её выполнение отводится 1,5 часа (90 мин). В этой части работы предлагается выполнить 23 задания, которые даны в следующей последовательности.

В разделе 1 (задания по аудированию) предполагается прослушивание нескольких текстов и выполнение 5 заданий на понимание услышанного. Рекомендуемое время на выполнение данного раздела – 20 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) включает 5 заданий, которые позволят оценить понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий – 20 минут.

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) состоит из 12 заданий. Рекомендуемое время на выполнение раздела – 20 минут.

В разделе 4 (задание по письму) предусмотрено 1 задание, предлагающее написать личное письмо. Черновые пометки делаются непосредственно на листе с заданиями (они не оцениваются), полный вариант письменного ответа заносится в бланк ответов. Рекомендуемое время на выполнение – 30 минут

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны.

Устная часть экзамена состоит из двух заданий: монологическое высказывание по заданной теме и диалог–расспрос (беседа в ситуациях повседневного общения). Время устного ответа 6–8 минут на одного учащегося.

По окончании выполнения заданий каждого раздела не забывайте переносить свои ответы в Бланк ответов.

Желаем успеха!

Во время выполнения теста по аудированию перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. По окончании выполнения всего раздела «Аудирование» перенесите свои ответы в бланк ответов.

Раздел 1. Аудирование

В1 Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–E. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите каждую аудиозапись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A. The speaker talks about the opportunities for the college students.

B. The speaker talks about his favourite way of travelling.

C. The speaker explains how to fill in the form.

D. The speaker talks about the tickets for students.

E. The speaker talks about a walking excursion.

F. The speaker describes the advantages of a student’s card.

Говорящий 1 2 3 4 5
Утверждение (буква)

Вы услышите беседу Софи, первокурсницы, только что приехавшей в колледж, с одним из студентов. Определите, какие из приведённых утверждений А1–А4 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.

А1

Sophie remembers the boy’s name very well.

1) True 2) False 3) Not stated

А2

Sophie is keen on aerobics classes.

1) True 2) False 3) Not stated

А3

Ray is fond of computers.

1) True 2) False 3) Not stated

А4

Sophie enjoys playing computer games.

1) True 2) False 3) Not stated

По окончании выполнения заданий В1, А1–А4 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ. При переносе ответов в задании В1 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

Раздел 2. Чтение
В2
Прочитайте информацию для студентов, только что приехавших в летнюю школу. Установите соответствие между заголовками A–F и пронумерованными абзацами текста 1–5. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

A. The layout of the school

B. Who studies at the school

C. The history of the school

D. Who teaches at the school

E. The medical care provided at the school

F. The schedule of school activities

1. We are happy to welcome you in our campus. Please read this information carefully. It will help you to settle as quickly as possible and make your stay as enjoyable as possible. We are proud to say that our school is one of the most famous and well–reputed board schools in Britain. In summer it turns into an international scientific centre. Children from different countries aged 14–16 live and study here for a month and a half. All our students come here after participating in Maths competitions in their own countries and in different international mathematical contests. We are proud to say that new Newtons and Einsteins are among us.

2. The school is located in a quiet historical village. The complex consists of several buildings. The central and the highest building in the campus is our administrative centre. Lecture halls, chemical lab, the library and the computer centre are all here too. To the right of the central building, there are students’ accommodations. All the rooms are nicely furnished, and there is a satellite TV in the students’ lounge. To the left of the central building there is a students’ café. Just behind it one can see an old building made of red brick. It used to be stables, but nowadays sports equipment like bicycles and boats are stored there.

3. All students have breakfast, lunch and dinner in the students’ café at 8.00, 13.00 and 18.00 correspondingly. Lectures start at 9.00 and last till 13.00. After lunch the students work in teams on their projects from 14.00 up to 16.00. After that they have a wide range of various activities to choose from: sports games on the sports ground, drama lessons, TV, music performances and so on. The day rounds off with disco or national dances. Students should be in their rooms by 11.00.

4. Most lectures are given by university teachers. Like students, they come from different countries and represent different universities but all the lectures are delivered in English. We are sure that you appreciate the diversity. The permanent staff of the school are always available in the administrative centre. They can advise you on any academic issues, recommend additional reading on the topics and answer your questions. If you have any questions, just come and ask.

5. Though it’s summer and holiday time, your lecture attendance is obligatory. You can miss a lecture only if you are ill and have a doctor’s permission to stay in your room. Our school doctor is available round the clock in the central office. If you feel unwell, don’t hesitate to see him.

1 2 3 4 5

Прочитайте текст о Мальтийских островах. Определите, какие из приведённых утверждений A5–A8 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).

The Maltese Islands are a group of little islands in the Mediterranean Sea. The population of Malta is about 400,000 people. In spite of being so small in size, Malta is quite a famous place and lots of tourists visit it every year.

Tourists in Malta have many kinds of entertainment to choose from. Clear and warm water is full of marine life and attracts divers and people who enjoy swimming and sailing. The place is also unique for people who are interested in history and architecture as there are lots of historical buildings, temples and cathedrals there. There’s the evidence that the first settlers appeared in Malta about 7,000 years ago, so this is one the oldest places on the Earth inhabited by people.

The Maltese are proud of their unique history. They survived through the Arabs and Roman occupation, and they remember the knights of Malta, Napoleon and Nelson. They do their best to keep their history and traditions and are always glad to share it with tourists. Band clubs are part of the social and cultural history of the Maltese Islands. They see their aim in spreading the culture and teaching of music. The idea of forming some music societies or band clubs appeared in the second part of the 19th century. Small bands were formed in little villages. Anyone could join them. As most participants could not afford to buy a musical instrument of their own, well–to–do villagers helped to pay for the instruments on the condition that the musicians would perform at their village feasts. Today, according to the latest survey by the statistics office, the total number of bandsmen/women is over 4000. Many well–known musicians started their career in a local band club and performed at their village feasts.

А5

Malta is a good place for people who like watching underwater life.

1) True 2) False 3) Not stated

А6

About 7,000 tourists come to Malta every year.

1) True 2) False 3) Not stated

А7

Band clubs were formed in Malta more than a century ago.

1) True 2) False 3) Not stated

А8

When the first music societies were formed only well-to-do people could join the band.

1) True 2) False 3) Not stated

По окончании выполнения заданий В2, А5–А8 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! При переносе ответов в задании В2 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

Раздел 3. Грамматика и лексика

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами B3–B9 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию B3–B9.

B3

B4

B5

B6

B7

B8

Tommy was wearing a thick warm scarfandlooked very unhappy. He _________ a sore throat. HAVE

“It’s your fault”, said Mum angrily in the morning when she was leaving for work. “You’ve eaten too much ice cream, haven’t you?

Tomorrow your friends are going on a picnic, and you will stay at home.” Tommy switched on the telly but there

_______________ nothing interesting on. BE

He reached for the bookshelf and took an old book with a pictureof a ship on the cover. He had lots of books

but _______________ reading them, as he preferred films. NOT LIKE

However, he opened the book. It was about the adventures of a brave captain and his _______________ On SEAMAN

their way to India they survived through storms and fought pirates. A treasure chest _______________ by them at the FIND end of the journey. When Mum came home,shesaw Tommy searching the bookshelf. The book with a ship on the cover was on the bed. “My favourite book,” said Mum. “I liked it when I was as old as you are now. Why don’t you want to read it?”

“Because I _______________ it already.” said READ

B9 Tommy. “I _______________ for another one.” LOOK

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами B10–B14 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию B10–B14.

B10

B11

В12

B13

B14

Jessie sat down in front of the TV, took the remote control and started switching from channel to channel. No, she didn’t want to watch the talk show about boys and

girls’_______________. FRIEND

She skipped the musical show for teenagers too – she

didn’t find it _______________ at all. INTEREST

For a few minutes she watched the news programme about a strike in Italy – a young bus _______________ was DRIVE speaking about the Trade Union demands.

Then she switched to the Discovery Channel. Some scientists were talking about _______________ disasters there. NATURE

Jessie fell asleep in her _______________ armchair COMFORT somewhere between the Fashion Channel and the Educational

Channel.

По окончании выполнения заданий В3–В14 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! При переносе ответов в заданиях В3–В14 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

Раздел 4. Письмо

Для ответа на задание С1 используйте бланк ответов №2.

При выполнении задания С1 особое внимание обратите на то, что ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным в бланке ответов №2. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом.

При заполнении бланка ответов №2 вы указываете сначала номер задания С1, а потом пишите свой ответ.

С1

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English–speaking pen friend Martin.

…My best friend had a birthday party last weekend. We went on a picnic. There were many guests and it was great. And when is your birthday? How do you usually celebrate it? What present would you like to get for your next birthday?

Write him a letter and answer his 3 questions.

Write 80 – 100 words. Remember the rules of letter writing.

Раздел 5. Говорение

Вы получите карточку, на которой представлены два задания для устного ответа: С2 – тематическое монологическое высказывание, С3 – диалог– расспрос. Окончание выполнение каждого задания определяет экзаменатор. Во время проведения этой части экзамена идёт постоянная аудиозапись вашего ответа.

Задания для экзаменуемого

С2

Student Card

Task 1 (2.5–3 minutes)

Give a 1.5-2 minute talk on TV.

Remember to say:

• whether you prefer watching TV to other kinds of entertainment, why

• what programmes are the most popular in your family

• whether people should watch TV less or not, and why

You have to talk for 1.5–2 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then she/he will ask you some questions.

С3

Student Card

Task 2 (2–3 minutes)

You’ve come to a language school. You would like to take an English course. Your parents can pay ₤30 per week. You have time to study on weekdays in the afternoon.

Before making a decision ask the course administrator about

- the timetable and the starting day

- the price

- the entrance exam (if you have to take it or not)

You begin the conversation. The teacher will play the part of the course administrator.

Remember to:

- be active and polite

- ask the questions and find out all the information you need

- decide on the course you will take

Приложение 1 Тексты для аудирования.

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. По окончании выполнения всего раздела «Аудирование» перенесите свои ответы в бланк ответов.

Задание B1.

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке A-E. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите каждую аудиозапись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

Now we are ready to start

Speaker 1.

Once I travelled from London to Oxford. It’s very convenient to get there by bus. The buses are quite comfortable and you can buy a ticket when you are right on the bus. You can buy it from a driver, it’s all right, but make sure, that you have the right coins or banknotes. It’s not polite to keep other passengers waiting while the driver is looking for your change.

Speaker 2.

Today we are going to see the most ancient part of the city. The historians say that some buildings there date back to the fifteenth century. The entrance to most museums, we are going to visit today, is free, but we’ll have to buy tickets to get into the Central Museum of Arts. I advise you to buy a group tour ticket as it will be cheaper per individual. We won’t have to take buses or any other transport as this is a walking tour. The meeting point is at the reception at 10 o’clock, right after your breakfast. Do not forget your cameras...

Speaker 3.

Welcome to our college! We hope you enjoy studying with us.

On the very first day in our college you’ll get a student’s card. The card contains the most essential information about you, such as your name, the name of the school, the course you are taking. This card is necessary if you want to borrow some books from the college library. And it also gives you discounts in the stationary shop, in the students’ café or if you use city buses. Tickets for students are cheaper than for other passengers, but you need to have your card with you. And certainly if you go somewhere by our school bus, the driver may ask you to show your student’s card.

Speaker 4.

The students of our school enjoy lots of privileges. They can get free access to city libraries, half-price bus and train tickets, discounted tickets to swimming pools, and, if necessary, they can get a doctor’s consultation and medicines absolutely free. We also provide our students with six free hours of internet access for free. It’s enough for educational purposes and they can write lots of e-mails home to stay in touch with their families. However, if they want to browse the internet for more than six hours a week or play net games too much, they’ll certainly have to pay more…

Speaker 5.

When you register for the exam, you need to fill in the form. Please write your first name and your last name in block letters. Your contact information should contain your address and your telephone number, so that we can contact you by phone. After that, you get your exam ticket – it’s a special card where you will find your personal number, the date and time of the exam, number of the room you need to go to, and the name of your examiner. Please, make sure that you come on time. We don’t accept any excuses like missed buses or traffic jams.

You have 30 seconds to complete the task. (Pause 30 seconds) Listen to the text again and check your answers. (Repeat)

This is the end of the tasks 1-5.

Задания А1-А4

Вы услышите беседу Софи, первокурсницы только что приехавшей в колледж, с одним из студентов

Определите, какие из приведённых утверждений 6-9 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданиями.

Now we are ready to start.

R: Hi, your name is Sophie, isn’t it? Do you remember me?

S: Yes, I think so. I saw you at our welcome party at the college. You are a second year student in this college, aren’t you?

R: Right, I was the guy who talked about the sports facilities in our campus.

And I bet you don’t remember my name, do you?

S: Don’t prompt. You are Rudolf…?

R: No.

S: Rupert?

R: No. But you are on the right track, my name starts with the letter R.

S: Richmond?

R: Enough, it’s not a name-game, and I’m pretty disappointed that I failed to impress the newcomers.

S: Oh no, it’s not that!

R: It’s ok. And my name’s Raymond. Ray for friends… and for people who can’t remember long names.

S: I-I’m sorry.

R: Never mind. Do you remember at least what I was talking about?

S: Oh, yes! You gave us lots of information about the college sports centre, and about facilities you have here for doing sports. I’m particularly interested in aerobics classes and in the swimming pool.

R: Yes, aerobics is very popular among girls. Aerobics classes are the earliest ones. We run them from seven am.

S: So early?!

R: Yes, and if you want to book a more convenient time, run to the coach right now and ask what time’s still available.

S: I will, thanks… And the swimming pool? What time does it open?

R: From half past seven. But there are not too many people in the pool usually. Most people prefer cycling, football and basketball to swimming. We’ve got a very good football pitch and a tennis court here.

S: You must be very good at all these sports. Where can I see you next time – on the football pitch or in the gym-hall?

R: I’m afraid neither. I don’t go there very often.

S: Don’t you? I thought you spent all your time there.

R: Not there. I’m a computer geek, not an athlete. You are much more likely to see me in our computer club. Browsing the internet, making web pages, chatting in forums. See you there then. S: Ok, see you.

You have 30 seconds to complete the task. (Pause 30 seconds)

Now you will hear the text again. (Repeat)

This is the end of the task. You have 20 seconds to check your answers.

This is the end of the Listening Test.

Приложение 2

Ответы Аудирование
Номер задания Ответ
В1 BEFAC
А1 2) False
А2 1) True
А3 2) True
А4 3) Not stated
Чтение
В2 ВАFDE
А5 1) True
А6 3) Not stated
А7 1) True
А8 2) False
Лексика и грамматика
В3 had
В4 was
В5 didn’tlike<или>didnotlike
В6 seamen
В7 wasfound
В8 haveread
В9 amlooking
В10 friendship
В11 interesting
В12 driver
B13 natural
B14 comfortable

Приложение 3 Карточка экзаменатора-собеседника

Warm up

1) What’s your favourite holiday? Why do you like it?

С2

INTERLOCUTOR CARD

Let the student talk for 1.5-2 minutes

Ask only those questions which the student has not covered while giving a talk.

1) Do you prefer watching TV to other kinds of entertainment? Why?

2) What are the most popular programmes in your family?

3) Do you think people should watch TV less or not? Why?

All these ideas must be covered.

Finally, you must ask each student the following question:

What TV programme would you like to take part in? Why?

SKILLS TO BE TESTED

The student is expected to demonstrate her/his ability to:

- speak at length elaborating on the topic

- produce coherent utterances

- give reasons

- use accurate grammar structures and a good range of vocabulary appropriate to the context and function.

С3

INTERLOCUTOR CARD

Task 2 (2–3 minutes)

You are an administrator in the language school. After the student’s greetings start the conversation: “Hello! Can I help you?”

You’ve got the following information about the courses available at the moment:

Courses Days of the week/ time Start Price per week
English for Foreign Students Monday, Thursday 4 pm – 5.30 pm next Monday £30

Learn English

Grammar

Tuesday, Saturday 5 pm – 6.30 pm next Tuesday £40
*All candidates do a placement test before taking the course.

To finish the conversation say, “Well, which course have you chosen?” “Are you coming next …?”

SKILLS TO BE TESTED

The student is expected to demonstrate her/his ability to:

- elicit the needed information by asking questions

- maintain and conclude the conversations

- be active and polite

- make decisions

Приложение 4.

Критерии оценивания выполнения задания С1 (Максимум 12 баллов)

Решение коммуникативной задачи (содержание) Организация текста Объём письма Баллы
К1 К2 К3

Задание выполнено полностью : все аспекты, указанные в задании, раскрыты; правильно выбрано стилевое оформление речи с учётом цели высказывания и

адресата

Текст логично выстроен, использованы специальные языковые средства для передачи логической связи; текст структурирован правильно; оформление текста соответствует нормам письменного этикета, принятого в стране изучаемого языка 3
Задание выполнено: некоторые аспекты, указанные в задании, раскрыты не полностью; имеются отдельные нарушения стилевого оформления речи Текст логично выстроен, но не всегда точно использованы средства логической связи; есть отдельные ошибки в организации текста; имеются отдельные нарушения в оформлении письма 2
Задание выполнено не полностью : некоторые аспекты, указанные в задании, не раскрыты; имеются многочисленные нарушения стилевого оформления речи Текст не всегда логично выстроен, имеются многочисленные ошибки в использовании средств логической связи, их выбор ограничен; допущены ошибки в структурировании текста; имеются многочисленные нарушения в оформлении письма

Письмо соответствует

требуемому объёму (80-

100 слов)

1
Задание не выполнено : не раскрыты аспекты, указанные в задании В тексте отсутствует логика; письмо не оформлено

Письмо не соответствует требуемому объёму

(отклонение в пределах 10

слов)*

0

*Если объём менее 70 слов, то задание оценивается в 0 баллов

Если объём более 110 слов, то проверке подлежат только 100 слов с соответствующей оценкой по решению коммуникативной задачи.

Лексика Грамматика Орфография и пунктуация Баллы
К4 К5 К6

Использована разнообразная лексика, соответствующая поставленной

коммуникативной

задаче. Возможно наличие отдельных ошибок в сочетании используемых слов

Использованы разнообразные грамматические (простые и сложные) структуры в соответствии с коммуникативной задачей. Ошибки практически

отсутствуют

2

Использована разнообразная лексика соответствующая поставленной коммуникативной задаче, но встречаются ошибки в употреблении слов; или лексика употреблена правильно, но использовано

ограниченное количество лексических единиц

Допущены отдельные грамматические ошибки, которые не затрудняют понимание текста.

Использованы простые и сложные грамматические структуры. Простые

предложения

грамматически правильны

Допущены отдельные орфографические и пунктуационные ошибки, которые не

препятствуют пониманию текста

1
Использовано ограниченное количество лексических единиц; часто встречаются нарушения в употреблении лексики, которые затрудняют понимание текста

Допущено большое количество грубых грамматических ошибок, которые затрудняют

понимание текста

Допущены многочисленные орфографические ошибки и не соблюдены правила пунктуации, что затрудняет

понимание текста

0

Критерии оценивания выполнения заданий С2-С3 (Максимум 18 баллов)

Решение коммуникативной задачи

(содержание)

Взаимодействие с собеседником Баллы
К7 (С2) | K7 (C3) К8 (C2) | K8 (C3)
Задание полностью выполнено: цель общения достигнута, тема раскрыта в заданном объёме (все перечисленные в задании аспекты были раскрыты в высказывании). Социокультурные знания использованы в соответствии с ситуацией общения 3
Задание выполнено: цель общения достигнута, но тема раскрыта не в полном объёме. Социокультурные знания в основном использованы в соответствии с ситуацией общения

Учащийся демонстрирует хорошие навыки и умения речевого взаимодействия с партнером:

умеет начать, поддержать и закончить беседу; соблюдает очерёдность при обмене репликами

2

Задание выполнено частично: цель общения достигнута, но тема раскрыта в ограниченном объёме.

Социокультурные знания мало использованы в соответствии с ситуацией общения.

Учащийся в целом демонстрирует хорошие навыки и умения речевого взаимодействия с партнером; но имеются проблемы в понимании собеседника; не всегда может поддержать беседу; затрудняется запрашивать информацию; не всегда соблюдает очерёдность реплик 1
Задание не выполнено: цель общения не достигнута Учащийся демонстрирует плохо сформированные навыки и умения речевого взаимодействия с партнером: не умеет строить диалогическое общение 0
Лексико-грамматическое оформление речи Произносительная сторона речи Баллы
К9 (С2) | K9 (C3) К10 (C2) | K10(C3)

Используемый лексикограмматический материал соответствует поставленной коммуникативной задаче.

Учащийся демонстрирует большой словарный запас и владение разнообразными грамматическими структурами. Ошибки практически отсутствуют

3

Используемый лексико-

грамматический материал в целом соответствует поставленной коммуникативной задаче. Допущены отдельные ошибки, которые не затрудняют понимание

2
Используемый лексикограмматический материал частично соответствует поставленной коммуникативной задаче. Учащийся делает многочисленные ошибки или допускает ошибки, затрудняющие понимание Речь понятна : не допускаются фонематические ошибки; практически все звуки в потоке речи произносятся правильно; соблюдается правильный интонационный рисунок. 1

Используемый лексико-

грамматический материал не позволяет выполнить поставленную коммуникативную задачу

Речь плохо воспринимается на слух изза большого количества фонематических ошибоки неправильного произнесения многих звуков

0

Задание С2 (тематическое монологическое высказывание) оценивается по критериям

К7-К10 (максимальное количество баллов - 9)

Задание С3 (диалог-расспрос) оценивается по критериям К7-К10 (максимальное количество баллов - 9)

Похожие материалы

ГИА испанский язык 2010 кодификатор
Государственная (итоговая) аттестация 2010 года (в новой форме) по ИСПАНСКОМУ ЯЗЫКУ обучающихся,
ГИА биология 2011
Государственная (итоговая) аттестация 2011 года (в новой форме) по БИОЛОГИИ обучающихся, освоивших
ЕГЭ география 2012
Единый государственный экзамен по ГЕОГРАФИИ Демонстрационный вариант контрольных измерительных
ГИА математика 2010 спецификация
по МАТЕМАТИКЕ обучающихся, освоивших основные общеобразовательные программы Спецификация
ГИА география 2009 спецификация
Государственная (итоговая) аттестация выпускников IX классов общеобразовательных учреждений 2009 г.